Tak til den lille forsamling, som trods høj sol, var mødt op til netværksmødet d.19. april 2018. Sparkassen Sjælland bød på kaffe og te i deres fascinerende mødelokale og Wrappers leverede lidt lækkert til den søde tand.

Morten Matras fra LeadDoubler holdte et spændende foredrag om hvordan man hurtigt kan skaffe nye kunder. Han har bygget en ”maskine”, som han kaldte den, eller en beregner som generere leads med interaktivt content, LeadDoubler.
LeadDoubler er et værktøj, som gør det muligt at kommunikere et kompliceret budskab til potentielle kunder. Ydermere kan man med  beregneren lære, at styre hvor mange kundehenvendelser man vil have.

Til at starte med fortalte Morten lidt om 80/20 reglen, da den er et godt grundlæggende værktøj,. 80/20 reglen fortæller at 20% af dine kunder betaler 80% af din omsætning – og derfor er det vigtigt at kæmpe for at få de store kunder ind.
Senere fortalte han om, hvor gode virksomheder generelt er til at fortælle om dem selv. Bedre kendt som ”Our story”, men at de sjældent formår, at vende salgstalen om og få kunden til at føle at det handler om dem. Dette illustrerede Morten rigtig fint med et eksempel; Mange virksomheder er lidt som ham manden med de runde sko i baren på diskoteket, som ihærdigt praler, om alle hans bedrifter og hvor dygtig han er, for at charmere den kønne pige.
Med det mente han at virksomheder sidder i dag og arbejder ihærdigt på deres hjemmeside og ”our story” som fortæller en masse om dem selv og deres bedrifter, samt hvor dygtige de er. De fortæller sjældent hvordan de løser kundens problem.

Kunne man i stedet vende salgstalen om så den drejer sig om kundens udfordringer eller problemer? Og have succes med at stille spørgsmål til kunden og få dem til at føle at det handler om dem. Det er bl.a. det LeadDoublers contentmarketing beregner kan hjælpe med. At vende ordende om, så de henvender sig direkte til kunden.

Vigtigst af alt, når det kommer til det med, at hverve nye kunder, så er det vigtigt at have en ambition. Som Morten sagde; Hav en ambition om at vækste og invester i din marketing. Den fedeste måde at vækste på er gennem succesfuld marketing.

Det var uden tvivl et par effektive timer for de fremmødte, som gik hjem med ny viden samt stof til eftertanke.

Efter oplægget var det tid til at netværke med de andre, samt stille en masse spørgsmål til Morten Matras om hans ”maskine”. Men først brugte vi lige 3 x 3 minutter på at få præsenteret 3 mikrovirksomheder.